Ölelő mesék

mesékről, gyerekekről, és mindenről, ami egy saját mesével elérhető.

Kerti napló: "ogrés" vacsora a tányérunkon :)

2021. május 23. 19:38 - Tinne

Igen, továbbra is imádom a meséket! Shrek pedig örök kedvenc a gyerekeimnél is, így mindig szívesen veszik, ha "zöldülnek" a kajáink... :)

Ebbéli szerelmüket aljas módon kihasználva, zöldben játszó krumplipürénk után  - https://boro-anya.blog.hu/2021/05/12/_ogres_napot_tartottunk -, most a sajtos csigáinkat vetettük próba alá.

kertkonyha_11.jpg

Mivel végre leszedhettük a kertünkben az első saját spenót termésünket, Boróval azonnal munkához láttunk. A sajtkrém megfőzése az én feladatom volt.

Sajtkrém:

50 ml napraforgó olaj

3 ek teljes kiőrlésű liszt

500 ml tej

2 tojás sárgája

só, bors, szerecsendió

150 g reszelt sajt

majd a spenótot is megmostam és gyorsan lepároltam.

Persze nem ártott némi fűszerezés, mivel a spenótnak magától nincs túl sok íze, és valljuk be elég kevés gyerek eszi meg a főzeléket - még a felnőttek sem mindig... :)

Nálunk egyedül én vagyok vevő erre, de szerettem volna, ha a gyerekek is kiveszik a részüket a rajongásomból, amivel ez iránt a levélzöldség iránt viseltetem.

Az ízek fokozására a turmixba fokhagyma, és őrölt fehérbors került.

A sajtkrém fűszerezése csak dobott a spenót ízén. Ott jó adag szerecsendiót, és kevés fokhagymaport használtunk.

A turmixolás, már Boró dolga volt, addig én begyúrtam a tésztát.

Tészta:

500 g teljes kiőrlésű liszt

500 g sima liszt

2 púpozott evőkanál sikér - elhagyható

2 cs. élesztő

2 kk cukor

6 dl langyos víz

6 ek napraforgó olaj

A liszteket és a sikért összekevertem, közepébe mélyedést kapartam, amiben felfuttattam az élesztőt a cukorral és 200 ml langyos vízzel. Utána beletettem a többi hozzávalót és rugalmas tésztát gyúrtam belőle. Ha nincs gépünk, ez kb 15 perc gyúrást jelent, ezután lefedtem a tálat, és kb 1 órát kelesztettem a tésztát.

Mire a spenótturmix és a sajtkrém lehűlt, a tészta is megkelt, így bedurrantottuk a sütőnket és munkához láttunk.

kertkonyha_5.jpg

Boró beállt ismét tettestársnak. Az élénkzöld turmixot a sajtkrémbe keverte, amíg én a tésztát elfeleztem és kinyújtottam. 

kertkonyha_4.jpg

Utána megkentük a tésztát, majd közös erővel feltekertük. Nem szabad túl szorosra, különben kinyomjuk belőle a sajtkrémet.

Ezután már csak a szeletelés és a sütés maradt. Ha rám hallgattok, nem használtok kést hozzá, mert nagyon összenyomja a tésztát. Nekünk a tekercs darabokra vágására a hablapát vált be a legjobban.  :)

A zöld tésztacsigákat sütőpapírra tettük - lazán, hagyjunk sok helyet nekik, mert nagyra nőnek a melegben! -, megszórtuk még egy kis reszelt sajttal, amibe ha van otthon, nyugodtan keverhettek egy kis füstölt sajtot is, majd 180 fokra előmelegített 25-30 percig sütöttük.

Egy kis praktika!

A krémből mi mindig félre teszünk egy kicsit, így amikor a csigák tepsire kerülnek, a csücskökbe még tolhatunk egy kis plusz tölteléket... :)

4 tepsivel lett belőle, ami kb. 40 darab, attól függően, hogy milyen vastagra vágjuk a csigákat - nálunk ez 2-3 cm.

Pacatesó egyenesen hármat is betúrt vacsorára - még melegen - de mi sem maradtunk le mögötte!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://olelomesek.blog.hu/api/trackback/id/tr9416569754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása