Ölelő mesék

mesékről, gyerekekről, és mindenről, ami egy saját mesével elérhető.

Fűszeres szilvalekvár, ami kiütéssel győzött Borónál

2018. július 22. 08:00 - Tinne

20180721_193848.jpg

Igen, van az a szilvamennyiség, ami pálinkának kevés, de ha mind felfaljuk, garantált a gyomorrontás és a csömör.

Tehát jöhet a lekvárfőzés, ami eddig nálunk nem volt opció, lévén mindkét gyermekem helyből felszállva rühelli a lekvárok  minden fajtáját.

Ahogy mondani szoktam:

INNEN SZÉP NYERNI!

 Így fogtam magam, kimagoztam a szilvákat, majd édes férjuram beáldozta drága idejét, és darálót ragadott. Na nem az elektromosat, hanem a nagymamám régi kézzel tekerős húsdarálóját.

Két  nagy tálnyi szilva pürésítve, lábosba töltve, alágyújtva.

Már csak némi fűszer hiányzik belőle, tehát jöhet a kedvenc szilvás sütihez való keverékem:

Fahéj, ánizs, kardamom, gyömbér, szegfűszeg, citromhéj.

Cukor helyett pedig eritrit, hogy én is büntetlenül kenyérre kenhessem. :)

Pár órát rotyogtattuk, persze takarék lángon, közben Boró élénk szimatolással járőrözött a konyhában.

Az utolsó pár percben a szilvához adtam egy kevés zselatint aztán már csak üvegbe kellett tölteni, fejre állítani pár percre, majd bebugyolálni a kis üvegeket, hogy lassan hűljenek ki.

20180721_194309.jpg

Szerencsére maradt egy fél üvegnyi, amiből fél órányi hűlés után nagy nyugalommal kentem magamnak egy keveset egy szelet házikenyérre. Elmentem kezet mosni, és mire visszaértem, ez a látvány fogadott... :)

20180715_170530.jpg

20180715_170539.jpg

Végre egy lekvár, ami kiütéssel győzött Borónál! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://olelomesek.blog.hu/api/trackback/id/tr3514127665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása