Ölelő mesék

mesékről, gyerekekről, és mindenről, ami egy saját mesével elérhető.

Kánikulában a gyerek sem éhes: Tárkonyos krémleves zöldségekkel, és fűszeres kenyérkockákkal

2018. augusztus 01. 08:00 - Tinne

20180729_132246.jpg

30 fok odakint, majd 40 a tűzhely mellett, és ha elment az eszed, egész délelőtt ott ácsorogsz.

Ezek után felér egy agylobbal, amikor nem csak a család felnőtt tagjai, de a gyerekek is sztrájkba lépnek a meleg miatt, és közlik, hogy ők ugyan egy cseppet sem éhesek...

Így most bevetettük a kánikulára kitalált vésztervet:

Egyhatalmas fazék sűrű zöldségekkel telepakolt leves, és egy különleges fűszerezésű palacsinta.

 

Az eredmény elsöprőre sikeredett!

20180729_115254.jpg

Tárkonyos krémleves zöldségekkel, és fűszeres kenyérkockákkal:

2 kicsontozott csirkecomb

4 szál sárgarépa

3 nagyobb burgonya

1 nagy marék zöldborsó

1 kis darab zellergumó

1 fej vöröshagyma

1 kisebb csokor friss tárkony v. 1 evőkanál szárított

4 gerezd fokhagyma

4 nagy szelet házi bazsalikomos, sült hagymás kenyér /lásd a blogon/

1 dl olaj

 20180729_131656_1.jpg

A csirkecombot négyfelé vágtam, feltettem főni a nagyobb darabokra vágott zöldségekkel, a hagymával, és 2 gerezd fokhagymával.

Rádobtam a tárkonycsokrot, majd egy óra alatt készre főztem, és ráeresztettem a botmixert.

Amíg a leves főtt, a bazsalikomos, sült hagymás kenyérszeleteket kisebb kockákra vágtam. A maradék 2 fokhagymagerezdet a kés lapjával megnyomtam, és nagyobb darabokra aprítottam, majd egy kisebb jól zárható üvegbe dobáltam, és ráöntöttem az olajat.

20180729_130053_1.jpg 

Egy órát ázott az olajban, miközben néhányszor Boró alaposan összerázta, majd mikor a leves elkészült, az olajat a kenyérkockákra szűrtük és serpenyőben közepes lángon megpirítottuk.

 20180729_132246.jpg

Mindenki degeszre ette magát a zöldséglevessel, de szerencsére maradt hely a különleges palacsintának is. :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://olelomesek.blog.hu/api/trackback/id/tr3014149053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása