Ölelő mesék

mesékről, gyerekekről, és mindenről, ami egy saját mesével elérhető.

Amit még én sem tudtam a feketerigóról

2016. augusztus 21. 08:00 - Tinne

Biztosan sokan vannak, akik mindent tudnak a feketerigókról, de én 32 évig a fővárosban koptattam az aszfaltot, és rigókat csak a levegőben láttam, messziről.

Így mikor Boróka mesekönyvéhez bújtam netet és a könyveket, nagy meglepetésként ért, hogy a rigók tojása bizony nem a „megszokott” piszkosfehér színű. A kis tojások, a mesésen gyönyörű halványkéktől egészen a zöldeskékig terjedő színskálát felvonultatják, és barna pettyekkel vannak beszórva, mintha egy festő ráfröcskölt volna az ecsetével.

Igazán meseszép látvány még képen is!

Így természetesen szó sem lehetett róla, hogy ezek a gyöngyszemek, kimaradjanak a történetekből.

A kis rigótojásokról – pontosabban egy tojásról - egész történet kerekedett, mivel Merunak, a kis rigófiókának esze ágában sem volt kibújni a tojásból.

Így újfent Pipiske és Boró segítségére volt szükség, hogy megoldják ezt a hatalmas problémát. :)

193px-blackbird_nest_with_4_eggs.jpg

 

/By Manyman - A feltöltő saját munkája, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4438036/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://olelomesek.blog.hu/api/trackback/id/tr3110635728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása